Despre reacțiile angajaților atunci când le este comunicată o noutate.

Astăzi, am fost întrebată ce fac atunci când le comunic o noutate angajaților și aceasta nu este acceptată. Ce fac atunci când lumea este nemulțumită, cum reacționez, cum gestionez reacțiile angajaților?
Mai întâi de toate, vreau să pornesc de la premiza că oamenii sunt cele mai importante resurse ale unei companii și deaceea trebuie protejați si menajați. Oamenii au dreptul să-și exprime părerea, indiferent dacă este sau nu pe placul nostru.
De 14 ani, de când gestionez compania Blueline, am înțeles că atunci când aduci o noutate angajaților, indiferent de natura ei, pozitivă sau negativă, vor exista oameni nemulțumiți și eu rezonez cu acest lucru.
Mi se pare absolut normal…
E firesc ca oamenii să reacționeze diferit, pentru că, istoria lor de viață este diferită, experiențele lor sunt diferite, percepția lor asupra lucrurilor este diferită.
Mi se pare mult mai ciudat, să ai așteptări ca oamenii să reacționeze la fel sau cum îți dorești tu.
Dacă vrei un feedback sincer, nu te poți aștepta la reacții de același fel.
Dar să le luăm pe rând…
De ce se întâmplă acest lucru? De ce unii oameni, la o veste pozitivă, reacționează negativ?
Pentru că probabil, din experiența lor, au învățat, că orice veste bună ascunde ceva în spatele ei? Pentru că au fost mințiți de prea multe ori, pentru că li s-a cerut ceva în schimb, pentru că au avut alte așteptări, pentru că nu au încredere în angajator, întrucât în trecut au fost dezamăgiți și au înțeles că angajatorii urmăresc doar propriul interes?!
Din aceste motive e firesc ca unii oameni să reacționeze negativ, chiar și atunci cand le comunici o veste bună.
Important este ca tu, angajatorul, să înțelegi că nu tu ești problema, atâta timp cât ai fost onest cu oamenii și ți-ai respectat angajamentele, că asemenea momente, vă pot permite să transformați această reacție negativă într-un moment de dezvoltare a afacerii și de creștere personală.
Important este, ca tu, angajatorul, să lucrezi cu acești oameni, să le asculți părerea și să-i ajuți să și-o schimbe, să le arăți că o veste bună este doar o veste bună și nu se află nimic în spatele ei. Să le explici cu calm și în detaliu, chiar și atunci când ție ți se pare că totul este clar.
Important este ca tu, angajatorul, să înțelegi că, în managementul relațiilor interumane, modul în care te plasezi sau gestionezi aceste situații poate genera bunăstare sau disconfort în cadrul companiei, deci de tine depinde cum evoluiază lucrurile, indiferent de reacția pe care o are un angajat la auzul unei noutați.
Voi cum gestionați nemulțumirile angajaților? Vă enervați? Rămâneți calmi? Încercați să înțelegeți de ce un angajat are asemenea reacție? Sau rămâneți indiferenți?

despre noutate